Monday 27 April 2015

Bisnes Tanpa Modal?

Bisnes sinonim dengan modal. Ramai orang yang nak bisnes tapi tiada modal. Dan ramai juga yang buat bisnes terus menggunakan modal besar.

Pengalaman kami berbisnes, alhamdulillah kami bermula dengan apa yang ada ditangan. Dan kami bermula “tanpa modal”

Tanpa modal yang dimaksudkan adalah tanpa yuran keahlian. Yang ada adalah pembelian barangan yang memang kami gunakan sendiri pada jumlah tertentu dan melayakkan kami menjadi dealer secara automatik.

Contoh; kami beli produk Shaklee kali pertama pada  nilaian 200 UV ataupun lebih kurang RM650, dan kami layak untuk jadi dealer secara automatik.

Emas juga sama; pembelian emas sebanyak RM500 (kira-kira 4 gram) melayakkan saya untuk jadi dealer.

Kedua-dua produk Shaklee dan produk emas memang kami sentiasa guna. Shaklee digunakan seisi keluarga dari ibu hingga ke anak. Emas juga ditukar sedikit sebanyak bagi simpanan masa depan.

Dari segi simpanan; kalau rasa tidak mahu simpan sendiri emas, pihak PG boleh tolong simpankan dalam bentuk GAP (gold accumulative program). Nanti bila kita nak ambil emas, hanya bawakan IC di branch berhampiran.

Sehingga 30 April 2015 ini pihak PG buat promosi; bagi student yang beli emas secara GAP sebanyak RM500 (kira-kira 4gram) akan dapat jadi dealer secara automatik.

Untuk government staff; pembelian emas GAP sebanyak RM5000 (kira-kira 34 gram) juga melayakkan dapat jadi dealer secara terus.

Harga emas berubbah setiap hari. Dan hari ini (27.4.2015), harga emas 999.9 adalah RM149/gram. Emas pelaburan 999.9 PG adalah bebas GST




“Modal” yang paling besar untuk memulakan bisnes sebenarnya adalah “diri kita sendiri”. Semangat, teknik, mentor dan sistem yang betul insyaAllah akan memudahkan perjalanan bisnes kita.

Selamat berbisnes dan moga bisnes lebih mendekatkan diri kita kepadaNya insyaAllah

Lukeman Yusoff
Siti Norliza Ibrahim
Shaklee SID 1089476
Emas Public Gold Dealer PG037522

Beli emas secara berkala
InsyaAllah hidup lebih bahagia
Bebas GST dan boleh di buat harta
Zakat dan sedekah jangan dilupa

Link:
GAP dan cara menyertainya

No comments:

Post a Comment

Komen Sahabat