Wednesday 8 October 2014

Keperluan Vitamin Dalam Kehidupan

Makanan dan minuman adalah keperluan asas manusia. Kita perlukan makanan dan minuman yang berkhasiat bagi membantu kesinambungan kehidupan seharian kita.

Sebagai contoh kanak-kanak lelaki dan wanita yang berumur 9 hingga 13 tahun memerlukan 45mg sehari vitamin C. Lelaki dan wanita dewasa pula masing-masing memerlukannya sebanyak 90mg dan 75mg sehari. Bagi wanita mengandung jumlah meningkat sehingga 85mg, begitu juga bagi wanita menyusu yang meningkat sehingga 120mg sehari.




Pelbagai sumber makanan boleh kita ambil untuk menampung keperluan nutrisi ini. Gizi makanan yang seimbang membantu tubuh untuk kekal sihat dan bertenaga.

Selain daripada itu Shaklee juga ada menyediakan makanan tambahan bagi membantu menampung keperluan vitamin dalam pemakanan seharian ini.

Sebagai contoh setiap 34g Mealshakes membekalkan 18mg vitamin C yang diperlukan oleh badan mereka, dan sebiji chewable Vita C mengandungi 117.9mg vitamin C.

Jadi setiap item makanan tambahan ini ada kandungan gizi tertentu yang diperlukan oleh badan kita. Tinggal lagi perlu kita pilih yang mana sesuai dengan keperluan dan bajet harian kita.

Lebih istimewa lagi bulan Oktober 2014 ini Shaklee bagi tawaran istimewa untuk 2 produknya iaitu ESP dan juga mealshakes





Artikel berkaitan:
ESP
Mealshakes
Chewable Vita C
Keperluan Vitamin Harian
Ebook 5 Minit Review Tentang Kesihatan dan Kebahagiaan

Wallahua'lam
Lukeman 0132299319
Siti Norliza 0196515717
Bandar Baru Bangi Selangor
8.10.2014

No comments:

Post a Comment

Komen Sahabat