Wednesday 18 June 2014

UniFi vs Stremyx vs Data Plan

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

السلام علبكم ورحمة الله

Alhamdulillah siap pasang UniFi di rumah di Bangi, harapnya lebih mudah untuk siapkan kerja-kerja yang melibatkan urusan bisnes terutamanya dalam bisnes Shaklee dan juga untuk menguruskan rumah sewa. Rumah sewa sebenarnya tiadalah rumit sangat untuk uruskan, hanya setahun sekali apabila penyewa lama keluar dan penyewa baru masuk, kena bersihkan rumah dan siapkan apa yang patut.

Kalau perlu masukkan perabut untuk tingkatkan ROI kenalah masukkan, semuanya bergantung pada kita sebagai landlord dan juga need penyewa.

Kebetulan bulan ini ada 2 rumah kami yang bakal kosong. 1 rumah dah ada yang booking, 1 lagi kami buat sewa bilik. 1 bilik dah ada penyewa, 2 bilik lagi masih kosong. Saja nak cuba market sewa bilik & homestay, tengok macam mana income dia berbanding sewa bulanan. Bangi ni kawasan IPT, jadi setakat ini alhamdulillah market penyewa sentiasa ada setakat ini.

Ok, sebenarnya nak ceritakan pengalaman kami gunakan plan data internet. Pertama kali melanggan internet, saya gunakan Digi Postpaid data, tahun 2009 kalau tak silap. Guna dalam 2 tahun lepas tu terminate. Kemudian guna celcom plan data, sampai sekarang masih guna.

Cumanya bila makin kerap digunakan, datanya akan habis dan line akan jadi sangat perlahan. Jadi nak tak nak kena upgrade kepada streamyx ataupun unifi. Alhamdulillah selepas survey, tengok bajet, kemudahan yang ditawarkan maka UniFi jadi pilihannya.

Kabel UniFi di luar rumah. Ada option untuk letakkan conduit untuk lebih tahan lama

Rancangan TV 

Wifi modem, TV control & router


Setakat ini alhamdulillah nampak macam ok. Harap ianya membantu untuk memudahkan urusan kami sekeluarga insyaAllah. Bagi yang tengah cari bilik untuk tinggal boleh call Lukeman 0132299319. Ada bilik di Villa Tropika Bangi, 100m ke stesen komuter UKM, boleh juga rujuk link ini http://rumahsewabbbangi.blogspot.com/

Yang nak order Shaklee mahupun nak tambah pendapatan sempena bulan puasa dan bulan raya yang bakal datang ini pun boleh contact Luke ataupun Liza di talian 0132299319 Luke, 0196515717 Liza. Yang nak kurus, nak tambah cantik, nak set sahur, set kesihatan juga insyaAllah boleh dapatkan daripada kami. Stok insyaAllah ada @ ready stok. 

Nak cash on delivery pun boleh untuk kawasan Bangi Selangor, Pasir Puteh Kelantan, Kuala Krai Kelantan dan kawasan berdekatan insyaAllah

Penghantaran terus dan juga pos laju

Lukeman Yusoff 0132299319
Siti Norliza Ibrahim 0196515717
Bandar Baru Bangi Selangor
18 Jun 2014

No comments:

Post a Comment

Komen Sahabat