Monday 24 February 2014

Buat Duit Dengan Shaklee

Apa sahaja yang kita lakukan niatkan kerana Allah dan usahakan agar ianya menjadi ibadah. InsyaAllah semoga setiap gerak geri kita akan berpahala dan menerima ganjaran daripadaNya diakhirat kelak.

Tujuan utama bisnes adalah untuk membantu memudahkan kehidupan orang lain. Contohnya orang jual kain bantu mudahkan kehidupan masyarakat untuk menutup aurat. Jadi pastikan kain yang kita jual itu memenuhi syarat untuk menutup aurat. Jangan jual baju yang menampakkan aurat.





Sama juga bila kita menjual produk kesihatan, pastikan produk yang kita jual itu memberikan manfaat kepada orang lain untuk menembahbaikkan kesihatan mereka. Sebagai contoh dengan ambil makanan tambahan ini, kehidupan dan ibadah mereka menjadi lebih baik dan lebih berkualiti. Jadi dengan sendirinya kita sebagai penjual dapat manfaat dan saham akhiratnya dengan syarat kita sendiri menjaga dan mengutamakan ibadah khusus kita seperti solat, puasa, zakat dan haji.

Apabila kita mengutamakan yang utama, perkara sampingan akan dating dengan sendiri. Contohnya, bila kita Berjaya mudahkan kehidupan orang , dengan membantu mereka hidup dengan lebih sihat, jadi mereka sebagai pengguna akan tanda segan akan berikan kita ganjaran ataupun wang sebagai tukaran kepada khidmat yang kita berikan. Dan kita sebagai pengguna produk / perkhidmatan lain pula akan juga berikan wang kita pada orang lain bila orang lain bantu kita memudahkan kehidupan mereka. Kitaran ini berterusan.

Ada juga kes di mana kita tidak perlu bayar untuk dapatkan apa-apa khidmat ataupun kemudahan daripada orang lain. Untuk kes begini biasanya kita hadiahkan mereka dengan doa agar rezeki mereka terus dilimpahkan Allah. Untuk peniaga yang jujur dan menjual ikut keperluan kita juga sama-sama kita hadiahkan doa agar perniagaan mereka terus maju dan berkat. Sebabnya bukan semua peniaga akan jual barang yang kita perlu, jadi kita sebagai pengguna perlu berhati-hati dan tahu apa keperluan kita sendiri. Jangan serahkan bulat-bulat kepada penjual.

Sebenarnya apa yang Lukeman ingin kongsikan di sini adalah, bila kita bantu orang, Allah akan bantu kita , sama ada secara khusus ataupun melalui perantaraan orang lain. Jadi bila kita bantu mudahkan kehidupan orang lain dengan cadangkan produk yang terbaik untuk kesihatan mereka, insyaAllah mereka akan bantu kita dengan melariskan lagi produk yang kita jual, insyaAllah

Jadi, jom sama-sama cari dan gunakan produk yang boleh menambahbaikkan kesihatan kita, dan dalam masa yang sama jom kita kongsikan manfaatnya kepada masyarakat luar. Disamping sihat kita juga dapat wang poket hasil jualan. Wang poket hasil beza belian dengan harga ahli dan harga pasaran sebenar, dan juga wang bonus apabila dengan setiap pembelian, kita akan dapat mata ganjaran, dan dengan mata ganjaran kita dapat bonus yang dibayar oleh pihak syarikat.

3 kali ganjaran disitu; sihat, bonus jualan dan bonus mata ganjaran. Jom sertai kami sebagai pengedar barangan nutrisi kesihatan semulajadi Shaklee dengan modal serendah RM75 seumur hidup sebagai yuran keahliaan yang melayakkan kita untuk dapat 3 manfaat diatas. Bagi yang inginkan keahlian percuma juga boleh diusahakan. Lukeman dan Liza juga peroleh keahlian secara percuma dengan membuat pembelian sebanyak RM650 dalam satu resit pada harga ahli, Alhamdulillah, sihat dapat, wang poket pun dapat.

Jom jana pendapatan tambahan, sambil sihat insyaAllah, dan membantu masyarakat untuk lebih sihat insyaAllah

Wallahhua’lam
Liza & Lukeman
Bangi Selangor
24.2.2014
Shaklee Independent Distributor ID: 1089476
Tel/sms/whatsapp: 0196515717 / 0132299319
Blog: www. jombahagia.blogspot.com
Email: jombahagia@gmail.com