Saturday 22 February 2014

Mengapa Shaklee? (5) Mudahnya Beli Produk Shaklee Secara Online

Sekarang produk kesihatan Shaklee boleh dibeli secara online. Sangat mudah, menjimatkan masa dan tenaga. Jadi, di entri kali ini, kami akan kongsikan perincian satu persatu untuk membuat pesanan belian dan pembayaran produk Shaklee secara online:

Ikut arahan dibawah secara perlahan-lahan, gambar dan penerangan disertakan.

(1)   Sebelum boleh beli barangan Shaklee secara online, kita perlu terlebih terlebih dahulu menjadi ahli Shaklee ataupun nama spesifiknya Shaklee Independent Distributor (SID) ataupun Bahasa Melayunya Pengedar Bebas Shaklee. Cara-cara untuk mendaftar sebagai seorang SID boleh rujuk entri ini. Selepas jadi ahli kita akan diberikan "Login ID" dan juga "Password". "Login ID" adalah no SID kita dan "Password" biasanya akan dihantar melalui no HP yang kita daftarkan.

(2) Masuk ke website Shaklee Malaysia di http://shaklee.com.my/eng/main.asp yang akan memaparkan gambar seperti di bawah. Klik pada "Member Login" seperti dalam bulatan hijau di bawah




(3) Paparan di bawah ini akan keluar, masukkan "Login ID" dan "Password" kita dan tekan "Submit"



(4) Jika login kali pertama, kita akan diminta untuk "reset" semula "Password" tadi mengikut kemahuan kita. Maklumat-maklumat peribadi juga perlu kita lengkapkan di "My Account" seperti gambar di bawah.



(5) Kemudian, klik pada "Shopping" seperti di bawah, dan klik "Agree" dan "Next"



(6) Paparan dibawah akan keluar untuk kita semak Nama, to telefon, email dan alamat. Pastikan semua betul baru klik "Confirm"



(7) Kemudian, "Shopping Chart List" ini akan keluar. Semua maklumat berkenaan produk akan dipaparkan; harga, UV, PV dan kegunaannya.



(8) Pilih produk yang kita nak. Ada banyak page, boleh tengok satu persatu



(9) Klik pada produk yang kita nak





(10) Bila kita klik je pada produk, info detail produk akan dipaparkan seperti dibawah. Klik "Add to Shopping Chart" bila kita nak beli barang tersebut.




(11) Click "Continue to Order" kalau nak tambah beli barang / item lain, dan klik "Submit" bila dah siap shopping dan ingin bayar. Untuk tambah pembelian ulang langkah (7) dan (8) di atas. Bila dah tamat shopping klik "Submit"


(12) Pilih cara pembayaran sama ada melalui ecash ataupun kredit / debit kad, dan klik "confirm your payment method"



(13) Masukkan info kad kredit / debit yang diperlukan seperti dalam gambar di bawah, dan tekan "Please Confirm Payment Info"



(14) "Confirm Order" ataupun "Modify Order". Semak betul-betul barang yang kita beli, jumlah bayaran, jumlah UV dan PV, jumlah keseluruhan, nama, alamat email, no telefon dan alamat untuk penghantaran barangan.



(15) Masukkan "e-secure code" yang dihantar melalui HP yang kita daftarkan kepada pengeluar kad kredit / debit dan tekan "submit"



(16) Sebaik sahaja kita tekan "submit", akan keluar page-page seperti dibawah ini. Hanya perlu tunggu dan lihat dan jangan usik apa-apa-apa sehingga keluar page yang akhir seperti (15)



(17) Page yang terakhir ini menunjukkan kita telah Berjaya membuat pesanan belian, dan pembayaran dengan Shaklee secara online melalui pembayaran kad kredit mahupun debit. Penyata ini boleh kita print ataupun save dalam pdf format untuk rujukan masa hadapan




(18) Tunggu dalam tempoh 2-3 hari berkerja, nanti barangan Shaklee akan dihantarkan ke alamat yang kita masukkan dalam data online tadi.

InsyaAllah semuanya mudah dan selamat sekarang. Tak perlu nak beratur panjang-panjang dan ambil nombor di kaunter. Maklumat tambahan, RM10 akan dikenakan sebagai charge penghantaran, tetapi charge ini akan dikecualikan jika kita beli produk melebihi RM800 dalam satu transaksi. Jadi jika tidak tergesa-gesa, boleh kumpul order terlebih dahulu.

Alamat untuk penghantaran produk juga boleh kita ubah jika kita terus inginkan barangan tersebut diposkan direct kepada pelanggan kita.

Wallahhua’lam
Liza & Lukeman
Bangi Selangor
21.2.2014
Shaklee Independent Distributor ID: 1089476
Tel/sms/whatsapp: 013-2299319 / 019-6515717
Blog: www. jombahagia.blogspot.com
Email:
jombahagia@gmail.com


Artikel Berkaitan
(1) Mengapa Shaklee? (4) Agen Shaklee Bangi
(1) Mengapa Shaklee (3) Shaklee vs Herbalife vs B'Young
(2) Mengapa Shaklee (2)? Halal, Diperakui KKM, Selamat, Semulajadi dan Terbukti Berkesan
(3) Mengapa Shaklee? (1) Madu Lebah, Kismis dan Shaklee